Magda otrzymała na Facebooku wiadomość od swojej koleżanki: „Hej, mogłabyś mi Blikiem opłacić zamówienie, a ja Ci przelew zrobię? Zamówiłam prezent na Mikołaja, a nie chce mi przejść płatność”. Magda pomyślała, że to dziwne i zadzwoniła do koleżanki. Okazało się, że to oszustwo.

Komentarz eksperta BGK:
Jeżeli nieoczekiwanie jeden z Twoich znajomych na portalu społecznościowym lub komunikatorze prosi Cię o pilne przekazanie mu pieniędzy, zachowaj czujność i zdrowy rozsądek! Konto Twojego znajomego mogło zostać przejęte przez cyberprzestępców, a wykonanie prośby może doprowadzić do utraty pieniędzy. W takiej sytuacji, przed podjęciem jakichkolwiek działań, zadzwoń do znajomego i wyjaśnij sprawę telefonicznie.

Co zrobić gdy daliśmy się nabrać?

  • Niezwłocznie poinformuj policję oraz swój bank realizujący dyspozycję przelewu.