Powrót

Co zrobić, gdy ktoś przejął moje konto e-mailowe?

Krzysztof, jak co dzień w drodze do pracy, przeglądał wiadomości w Internecie i w mediach społecznościowych. Nagle dostał powiadomienie, że ktoś zalogował się na jego konto e-mail. W treści była podana godzina, system operacyjny i miejscowość, z której ktoś logował się na jego konto. Krzysztof bardzo się zdziwił, bo nigdy nawet nie był w tej miejscowości. Na wszelki wypadek zmienił hasło swojej poczty.

Komentarz eksperta BGK:
Zachowanie Krzysztofa jest jak najbardziej prawidłowe. W takiej sytuacji, w pierwszej kolejności zmień hasło do tego konta i spróbuj zerwać (wylogować) wszystkie trwające sesje z tym kontem. Zastanów się, czy używasz tego samego hasła w innych portalach, poczcie, banku. Jeśli tak, to zmień hasła także w tych miejscach i pamiętaj, by nie używać jednego hasła do różnych serwisów/usług.

  • Po zmianie hasła powinieneś także zweryfikować, czy coś zmieniło się na tym koncie – np. czy ktoś nie zainstalował dodatkowej aplikacji w portalu Facebook, nie zmienił uprawnień, opcji bezpieczeństwa (np. zaufanego numeru telefonu), czy nie zostało dodane i autoryzowane dodatkowe zaufane urządzenie. Skontaktuj się również z działem technicznym dostawcy usługi, aby poinformować go o takim fakcie. Dział techniczny pomoże zweryfikować czy z twoim kontem jest wszystko w porządku.