A A A Wersja kontrastowa
Infolinia 801 598 888, 22 475 8888

Pomoc / Informacje o usłudze

  • BGK Zlecenia
    Regulamin korzystania z portalu komunikacyjnego BGK-ZLECENIA przez klientów Banku Gospodarstwa Krajowego

    System przepływu środków europejskich

    Od stycznia 2010 r. Bank Gospodarstwa Krajowego odpowiada za wypłaty większości przyznanych Polsce środków europejskich. Zgodnie z ustawą o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009 r., płatności na rzecz beneficjentów dokonywane są od 1 stycznia 2010 r. z rachunku Ministra Finansów otwartego w Banku Gospodarstwa Krajowego, który pełni rolę tzw. Płatnika.

    Krajowy Fundusz Drogowy

    W przypadku pytań:

    • dotyczących trudności technicznych prosimy o kontakt: tel. (22) 599 88 88 w godzinach 8.00 - 16.00 w dni robocze od poniedziałku do piątku,
    • dotyczących zapytań związanych z funkcjonalnością BGK-ZLECENIA prosimy zgłaszać je korespondencyjnie na adres poczty elektronicznej bgkzleceniakfd@bgk.pl,
    • dotyczących zasad dokonywania wypłat ze środków KFD prosimy o kontakt: tel. 22 596 57 47 lub 22 522 96 96.

    Od 1 września 2011 r. Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) udostępnia w ramach prowadzenia obsługi Krajowego Funduszu Drogowego (KFD) portal komunikacyjny BGK-ZLECENIA, umożliwiający Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad składanie wniosków o wypłatę ze środków KFD w formie elektronicznej. Stworzony w BGK portal komunikacyjny BGK-ZLECENIA jest narzędziem informatycznym, służącym do szybkiego i jednocześnie bezpiecznego tworzenia oraz składania wniosków o wypłatę ze środków KFD na rzecz beneficjentów płatności zlecanych przez GDDKiA. Od listopada 2018 roku możliwość składania wniosków o wypłatę ze środków KFD za pośrednictwem portalu komunikacyjnego BGK-ZLECENIA posiada również Główny Inspektor Transportu Drogowego.

    Z portalem komunikacyjnym BGK-ZLECENIA można połączyć się w dowolnym czasie i miejscu, co ułatwia składanie wniosków o płatność i przyspiesza ich realizację.

    Portal BGK-ZLECENIA umożliwia za pośrednictwem internetu:

    • wypełnienie formularza wniosku o wypłatę,
    • autoryzację wniosku o wypłatę,
    • uzyskiwanie bieżących informacji o statusie wniosku,
    • drukowanie potwierdzeń realizacji wniosku.


    Pliki do pobrania

    Gwarancje i poręczenia portfelowe

    Wymiana informacji związanych z obsługą i zarządzaniem produktami Portfelowych Linii Gwarancyjnych pomiędzy BGK a Bankami odbywa się za pośrednictwem dedykowanego portalu BGK ZLECENIA wykorzystującego dostępne mechanizmy uwierzytelniania i autoryzacji użytkowników.

    W ramach portalu przekazywane są do Banków również informacje zwrotne, zawierające podsumowanie z przetwarzania otrzymanych danych sprawozdawczych. Portal zapewnia również możliwość śledzenia kolejnych kroków przetwarzania danych poprzez oznaczenie konkretnych statusów dla poszczególnych spraw.

    W przypadku pytań dotyczących:

    • problemów technicznych prosimy o kontakt tel. 22 599 88 88 w godzinach 8.00 - 16.00 w dni robocze od poniedziałku do piątku;
    • problemów lub zapytań związanych z funkcjonalnością BGK-ZLECENIA oraz problemów merytorycznych, prosimy o ich zgłaszanie korespondencyjne na adres poczty elektronicznej bgkzlecenia@bgk.pl lub telefonicznie na nr tel. 22 596 58 88, lub nr BGK Linii 22 596 59 00.
    Pliki do pobrania

    Obsługa Zakładów Karnych

    Od 1 lipca 2015 roku BGK udostępnia dla Zakładów Karnych oraz Aresztów Śledczych nowy kanał komunikacji w celu zapewnienia obsługi sum depozytowych.


    W przypadku pytań:

    • dotyczących trudności technicznych prosimy o kontakt tel. (22) 599 88 88 w godzinach 8.00 - 16.00 w dni robocze od poniedziałku do piątku,
    • dotyczących trudności lub zapytań związanych z funkcjonalnością BGK-ZLECENIA oraz problemów merytorycznych prosimy zgłaszać je korespondencyjnie na adres poczty elektronicznej bgkzlecenia@bgk.pl lub telefonicznie na nr tel. 22 596 58 88 lub nr BGK Linii 22 596 59 00.

    Fundusz Wsparcia Kredytobiorców

    Udostępniony przez BGK portal komunikacyjny BGK – Zlecenia w ramach prowadzenia Funduszu Wsparcia Kredytobiorców służy realizacji wypłat wsparcia na zasadach ustawy z dnia 9 października 2015 r.                o wsparciu kredytobiorców znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej, którzy zaciągnęli kredyt mieszkaniowy.

     

    W przypadku pytań:

    • dotyczących trudności technicznych prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem: (22) 599 88 88,  pomoc dostępna w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 16.00;
    • dotyczących trudności lub zapytań związanych z funkcjonalnością BGK – Zlecenia prosimy o zgłoszenia korespondencyjnie na adres e-mail: bgkzlecenia@bgk.pl.


    Portal BGK – Zlecenia umożliwia za pośrednictwem Internetu: 

    • rejestrowanie umów o udzielenie wsparcia w spłacie kredytu mieszkaniowego;
    • rejestrowanie umów pożyczki na spłatę zadłużenia z możliwą opcją rejestracji promesy poprzedzającej umowę pożyczki;
    • przyjmowanie przez BGK danych dotyczących harmonogramu wypłat wsparcia kredytobiorcom oraz terminu przekazania pożyczki na spłatę zadłużenia;
    • rejestrowania zmian w zakresie danych kredytobiorców;
    • rejestrowania wstrzymań wypłat wsparcia;
    • przekazywanie kredytodawcom informacji dotyczących zrealizowanych wypłat.

     

     

     

     

    Pliki do pobrania

    Mieszkanie dla młodych

    W przypadku pytań:

    • dotyczących trudności technicznych w obsłudze BGK-ZLECENIA prosimy o kontakt tel. BGK LINIA 801 598 888, +48 22 599 8888 w godzinach 8.00 - 16.00 w dni robocze od poniedziałku do piątku,
    • dotyczących trudności lub zapytań związanych z funkcjonalnością BGK-ZLECENIA oraz zagadnień merytorycznych dotyczących programu „Mieszkanie dla młodych” prosimy o zgłoszenia za pomocą formularza kontaktowego lub telefonicznie na nr tel. BGK LINIA 801 598 888, +48 22 599 8888

    Od 1 stycznia 2014 roku Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) udostępnia instytucjom kredytującym portal komunikacyjny BGK-ZLECENIA w ramach prowadzenia obsługi rządowego programu Mieszkanie dla młodych w celu realizacji wypłat finansowego wsparcia na zasadach określonych ustawą z dnia 27 września 2013r. o pomocy państwa w nabyciu pierwszego mieszkania przez młodych ludzi (Dz. U. z 2015r. poz. 1865).

    Program pomocy państwa w nabyciu pierwszego mieszkania przez młodych ludzi realizowany jest przez Bank Gospodarstwa Krajowego we współpracy z Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa (MIiB) oraz instytucjami kredytującymi.

    Pliki do pobrania

    Pozostałe druki zgodne ze wzorcem ogólnym dla portalu BGK-ZLECENIA.

  • bgk24

    Dowiedz się więcej o bankowości elektronicznej bgk24: https://www.bgk.pl/bgk24/

  • Wyciągi elektroniczne

    24.10.2018

    Zgodnie z postanowieniami § 3 ust. 7 i 8  Regulaminu usługi Wyciągi elektronicznej w Banku Gospodarstwa Krajowego  - informujemy, że  począwszy od dnia 23 października 2018 r. do obsługi usługi Wyciągi elektroniczne Bank udostępnia dla Państwa system: bgk24.  System ten w pełni zastępuje używane dotychczas: Repozytorium Wyciągów Elektronicznych BGK - do którego dostęp zostanie zablokowany po 31 października 2018r. Nowy system został stworzony specjalnie z myślą o Państwa wygodzie, poprawie efektywności pracy i zawiera wiele udoskonaleń funkcjonalnych – dlatego zachęcamy do korzystania z nowego Repozytorium wyciągów elektronicznych w systemie bgk24.

    W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z doradcą klienta w Państwa oddziale lub z infolinią BGK pod numerem telefonu 801 598 888 i 22 599 8888.

     

    Działając w myśl poszanowania środowiska naturalnego, Bank Gospodarstwa Krajowego wdrożył bezpłatną usługę wyciągów elektronicznych dla klientów instytucjonalnych, której celem jest usprawnienie procedur związanych z obrotem dokumentami bankowymi, a tym samym zmniejszenie zużycia papieru.

    Wyciągi w formie elektronicznej spełniają wymogi dla dowodu księgowego określone przepisami prawa (w tym przede wszystkim art. 21 ust. 1 ustawy o rachunkowości, z uwzględnieniem art. 21 ust. 1a tej ustawy), jak również dokumentu bankowego (art. 7 Prawa bankowego).

    Jak uruchomić usługę

    Aby skorzystać z oferty wyciągów elektronicznych należy wypełnić Dyspozycję przekazywania wyciągów i złożyć ją w oddziale BGK. W dyspozycji należy wskazać:

    • które rachunki mają być objęte usługą,
    • podać adresy e-mail, na które będą przesyłane wyciągi oraz
    • określić, kto będzie miał dostęp do serwisu https://bgk24.pl

    Usługa zostanie uruchomiona maksymalnie w ciągu 2 dni od złożenia poprawnie wypełnionej i podpisanej dyspozycji.

    Dokumenty do pobrania