Bank Gospodarstwa Krajowego, jako polski bank rozwoju i instytucja zaufania publicznego, prowadzi politykę pełnej przejrzystości swojej działalności, w tym także przejrzystości angażowania się w przedsięwzięcia w charakterze sponsora.
BGK definiuje sponsoring jako finansowanie lub współfinansowanie przedsięwzięcia w zamian za określone, wzajemne i ekwiwalentne świadczenia ze strony sponsorowanego, a w szczególności w zamian za:
- eksponowanie logo BGK,
- dystrybucję informacji o BGK lub jego produktach lub
- umożliwienie BGK prowadzenia określonych działań promocyjnych w trakcie przedsięwzięcia.
Sponsoringiem nie jest:
- udział finansowy BGK w przedsięwzięciu, którego bank jest współorganizatorem lub partnerem, a w którym przedstawiciele BGK występują w charakterze ekspertów,
- działalność charytatywna polegająca jedynie na przekazaniu darowizny.
Cele
Celem podejmowania przez bank działalności sponsoringowej jest upowszechnianie i wzmacnianie:
- wizerunku BGK jako instytucji, która wspiera rozwój społeczno-gospodarczy Polski oraz sektor publiczny w realizacji jego zadań,
- wizerunku państwowego banku rozwoju, który jest:
- skuteczny i kompetentny w działaniach, oferuje najlepsze lub unikalne,
- rozwiązania dla wybranych grup klientów i posiada wiedzę ekspercką w tym zakresie,
- stabilny, godny zaufania, transparentny,
- nowoczesny, patrzący w przyszłość,
- podnoszący jakość życia Polaków,
- odpowiedzialny społecznie, dbający o zrównoważony rozwój kraju.
Obszary zainteresowania BGK i cechy przedsięwzięć sponsoringowych
1. Bank może angażować się w sponsorowanie przedsięwzięć, które:
- są spójne z misją i strategią BGK,
- pozwalają na budowanie i umacnianie dobrych relacji banku z jego kluczowymi interesariuszami,
- umożliwiają wzmacnianie rozpoznawalności produktów i usług, które bank realizuje w obszarach:
- finansowanie inwestycji, eksportu i rozwój przedsiębiorstw,
- infrastruktura, budownictwo i projekty strategiczne,
- programy europejskie,
- samorządy,
- finanse publiczne.
- mają renomę w skali:
- lokalnej (w przypadku przedsięwzięć o zasięgu lokalnym),
- regionalnej (w przypadku przedsięwzięć o zasięgu regionalnym),
- ogólnopolskiej (w przypadku przedsięwzięć o charakterze ogólnokrajowym) lub ich organizator cieszy się w skali ogólnopolskiej dobrą reputacją i doświadczeniem w realizacji podobnych przedsięwzięć,
- ponadnarodowej (w przypadku przedsięwzięć o charakterze międzynarodowym);
- gwarantują bankowi pakiet świadczeń promocyjnych, zapewniający prócz ekspozycji logo BGK lub informacji o BGK, także inne formy zaangażowania przedstawicieli banku w przedsięwzięcie.
2. Sponsorowanie przedsięwzięć niezwiązanych bezpośrednio z działalnością banku i grupami kluczowych interesariuszy BGK, w tym np. wydarzeń kulturalnych, sportowych, o charakterze historycznym, edukacyjnym, akcji społecznych, ekologicznych oraz przedsięwzięć z udziałem wielu sponsorów (w tym innych banków), jest możliwe, o ile spełniają one warunki określone w Zasadach sponsorowania przedsięwzięć przez Bank Gospodarstwa Krajowego.
3. Bank nie sponsoruje w szczególności:
- przedsięwzięć związanych z uprawianiem kultu religijnego, działalnością jakiegokolwiek kościoła lub związku wyznaniowego,
- kampanii i wydarzeń organizowanych przez partie polityczne, ugrupowania, stowarzyszenia polityczne,
- przedsięwzięć niosących ryzyko negatywnej oceny opinii publicznej, a w szczególności kluczowych grup interesariuszy BGK.
4. BGK nie sponsoruje przedsięwzięć organizowanych przez osoby fizyczne.
5. Warunki, o których mowa powyżej, nie wyczerpują ewentualnych innych warunków, mogących mieć wpływ na ostateczną decyzję o udziale BGK w danym przedsięwzięciu.
Zasady realizacji działalności sponsoringowej
1. Warunkiem ubiegania się o sponsorowanie przedsięwzięcia przez bank jest przygotowanie przez organizatora przedsięwzięcia wniosku o sponsorowanie przedsięwzięcia przez Bank Gospodarstwa Krajowego.
2. Wnioski o finansowanie przedsięwzięcia sponsoringowego przez Bank Gospodarstwa Krajowego proszę kierować w formie elektronicznej na adres [email protected].
Jeśli nie korzystasz z kwalifikowanego podpisu elektronicznego prześlij skan wydrukowanego wniosku z odręcznym podpisem oraz roboczy plik z uzupełnionymi danymi.
Uprzejmie informujemy, że odpowiadamy wyłącznie na wybrane oferty.
Wskazówki do uzupełniania i wysyłania wniosku:
- Pobierz plik PDF "Wzór wniosku o sponsorowanie przedsięwzięcia" na dysk i otwórz za pomocą programu Adobe Reader DC.
- Uzupełnij każde pole wniosku.
- Plik możesz zapisać w każdym momencie jego edycji, aż do momentu podpisania. Rekomendujemy zapisanie dodatkowej wersji roboczej przed podpisem elektronicznym, aby zawsze móc wrócić do edycji. Jeśli musisz wydrukować wniosek, zapisz go przed drukowaniem.
- Przed wysłaniem wniosku do banku spakuj plik np. w programie WinRAR, 7-Zip i zapisz z hasłem.
- Jeśli masz pytania dotyczące pojęć, które są dla Ciebie niejasne np.: czym są zasięgi w mediach społecznościowych, jak poprawnie przygotować wniosek, skontaktuj się z nami mejlowo.
Chętnie wyjaśnimy wątpliwości.
Pliki do pobrania:
Wniosek otwórz za pomocą programu Adobe Reader DC.
Przed wysłaniem do banku spakuj plik np. w programie WinRAR, 7-Zip i zapisz z hasłem.