Sponsoring

Bank Gospodarstwa Krajowego, jako państwowy bank rozwoju i instytucja zaufania publicznego, prowadzi politykę pełnej przejrzystości swojej działalności, w tym także przejrzystości angażowania się w przedsięwzięcia w charakterze sponsora.

BGK definiuje sponsoring jako finansowanie lub współfinansowanie przedsięwzięcia w zamian za określone, wzajemne i ekwiwalentne świadczenia ze strony sponsorowanego, a w szczególności w zamian za:

  • eksponowanie logo BGK,
  • dystrybucję informacji o BGK lub jego produktach lub
  • umożliwienie BGK prowadzenia określonych działań promocyjnych w trakcie przedsięwzięcia.

Sponsoringiem nie jest:  

  • udział finansowy BGK w przedsięwzięciu, którego bank jest współorganizatorem lub partnerem, a w którym przedstawiciele BGK występują w charakterze ekspertów,
  • działalność charytatywna polegająca jedynie na przekazaniu darowizny.
Cele

Celem podejmowania przez bank działalności sponsoringowej jest upowszechnianie i wzmacnianie:

  • wizerunku BGK jako instytucji, która wspiera rozwój społeczno-gospodarczy Polski oraz sektor publiczny w realizacji jego zadań,
  • wizerunku państwowego banku rozwoju, który jest:
    • skuteczny i kompetentny w działaniach, oferuje najlepsze lub unikalne,
    • rozwiązania dla wybranych grup klientów i posiada wiedzę ekspercką w tym zakresie,
    • stabilny, godny zaufania, transparentny,
    • nowoczesny, patrzący w przyszłość,
    • podnoszący jakość życia Polaków,
    • odpowiedzialny społecznie, dbający o zrównoważony rozwój kraju.
Obszary zainteresowania BGK i cechy przedsięwzięć sponsoringowych

1. Bank może angażować się w sponsorowanie przedsięwzięć, które:

  • są spójne z misją i strategią BGK,
  • pozwalają na budowanie i umacnianie dobrych relacji banku z jego kluczowymi interesariuszami,
  • umożliwiają wzmacnianie rozpoznawalności produktów i usług, które bank realizuje w obszarach:
    • finansowanie inwestycji, eksportu i rozwój przedsiębiorstw,
    • infrastruktura, budownictwo i projekty strategiczne,
    • programy europejskie,
    • samorządy,
    • finanse publiczne.
  • mają renomę w skali:
    • lokalnej (w przypadku przedsięwzięć o zasięgu lokalnym),
    • regionalnej (w przypadku przedsięwzięć o zasięgu regionalnym),
    • ogólnopolskiej (w przypadku przedsięwzięć o charakterze ogólnokrajowym) lub ich organizator cieszy się w skali ogólnopolskiej dobrą reputacją i doświadczeniem w realizacji podobnych przedsięwzięć,
    • ponadnarodowej (w przypadku przedsięwzięć o charakterze międzynarodowym);
  • gwarantują bankowi pakiet świadczeń promocyjnych, zapewniający prócz ekspozycji logo BGK lub informacji o BGK, także inne formy zaangażowania przedstawicieli banku w przedsięwzięcie.

2. Sponsorowanie przedsięwzięć niezwiązanych bezpośrednio z działalnością banku i grupami kluczowych interesariuszy BGK, w tym np. wydarzeń kulturalnych, sportowych, o charakterze historycznym, edukacyjnym, akcji społecznych, ekologicznych oraz przedsięwzięć z udziałem wielu sponsorów (w tym innych banków), jest możliwe, o ile spełniają one warunki określone w Zasadach sponsorowania przedsięwzięć przez Bank Gospodarstwa Krajowego.

3. Bank nie sponsoruje w szczególności:

  • przedsięwzięć związanych z uprawianiem kultu religijnego, działalnością jakiegokolwiek kościoła lub związku wyznaniowego,
  • kampanii i wydarzeń organizowanych przez partie polityczne, ugrupowania, stowarzyszenia polityczne,
  • przedsięwzięć niosących ryzyko negatywnej oceny opinii publicznej, a w szczególności kluczowych grup interesariuszy BGK.

4. BGK nie sponsoruje przedsięwzięć organizowanych przez osoby fizyczne.

5. Warunki, o których mowa powyżej, nie wyczerpują ewentualnych innych warunków, mogących mieć wpływ na ostateczną decyzję o udziale BGK w danym przedsięwzięciu.

Zasady realizacji działalności sponsoringowej

1. Warunkiem ubiegania się o sponsorowanie przedsięwzięcia przez bank jest przygotowanie przez organizatora przedsięwzięcia wniosku o sponsorowanie przedsięwzięcia przez Bank Gospodarstwa Krajowego.

2. Wnioski o finansowanie przedsięwzięcia sponsoringowego przez Bank Gospodarstwa Krajowego prosimy kierować na poniższy adres:

Departament Marketingu
Bank Gospodarstwa Krajowego 
Al. Jerozolimskie 7
00-955 Warszawa

Tymczasowa siedziba oraz adres do korespondencji:

VARSO 2
ul. Chmielna 73, 00-801 Warszawa

Uprzejmie informujemy, że odpowiadamy wyłącznie na wybrane oferty.