Do przetargu na agencję wspierającą działania promocyjne Banku Gospodarstwa Krajowego stanęło 13 agencji. Wygrała agencja reklamowa DSK i to ona będzie pracowała dla banku.

W lutym tego roku BGK ogłosił przetarg nieograniczony na wybór agencji wspierającej akcje promocyjne, w tym reklamowe. Przedmiot zamówienia dotyczył realizacji działań mających na celu budowę i umacnianie wizerunku, wzrost popularności produktów, usług i rozwiązań. Najwięcej punktów zdobyła warszawska agencja reklamowa DSK. Będzie ona wspierać działania reklamowe banku oraz współpracować przy tworzeniu strategii reklamowej offline i online. Jednym z najważniejszych zadań dla DSK będzie w najbliższym czasie przygotowanie kampanii związanej z 95-leciem istnienia BGK.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że agencja DSK została wybrana do prowadzenia kreatywnej obsługi Banku Gospodarstwa Krajowego. Fakt ten możemy postrzegać na pewno w kategoriach sukcesu i wyróżnienia. Tym bardziej, że w przetargu, w którym mieliśmy bardzo silną konkurencję, otrzymaliśmy maksymalną liczbę punktów – mówi Jacek Domański, prezes agencji reklamowej DSK.

W przetargu BGK wzięło udział 13 agencji. Zgodnie z ustawą Pzp z przyczyn formalnych bank musiał odrzucić aż osiem ofert.

- Ustawa Prawo zamówień publicznych jest bardzo wymagająca i dla oferentów, i dla zamawiającego. Dlatego z jednej strony cieszymy się, że nasz przetarg zainteresował aż tyle agencji kreatywnych, a z drugiej jest nam przykro, że musieliśmy odrzucić ponad połowę ofert z przyczyn formalnych. Gratulujemy agencji DSK wygranej i liczymy, że dzięki naszej współpracy, w 95-lecie istnienia BGK, Polacy lepiej poznają nasz bank i zrozumieją rolę banku rozwoju - podsumowuje Izabela Mościcka, dyrektor Departamentu Komunikacji i Marketingu BGK.

Najczęściej powtarzające się braki formalne to podpisanie oferty przez osobę nieuprawnioną, brak kwalifikowanego podpisu elektronicznego, brak formularza cenowego czy nieprawidłowe wniesienie wadium.